kurz chudnutia

 

_________________________________________________________________________________________________________________________

Prečo na jeseň a v zime priberáme viac?

    Nedávno som si vo fitku vypočula  jeden rozhovor. Ženy sa sťažovali na to, že s jeseňou a chladnejším počasím, im chudnutie robí oveľa väčšie problémy. Máte aj vy v tomto období chuť na vysoko kalorické jedlá? Priberáte viac? Nájdite dôvod prečo  sa to deje práve v období jesene a zimy. U každého môže byť  ten dôvod iný. Ak zistíte čo je tým vašim spúšťačom priberania, môžete sa ho ľahko zbaviť. Tu je zopár dobrých rád.

Rozhýbte sa

Vaše chute môžu byť spôsobené pocitom chladu, ktorý sa jedlom snažíte zahnať. Nájdite iné možnosti ako jedlo a deku. Rozhýbte sa! Bežné aktivity ako prechádzka do obchodu namiesto jazdy vo vyhriatom aute, vyšliapanie schodov namiesto použitia výťahu či trochu dynamickejšie domáce upratovanie vášmu metabolizmu pomôžu viac ako teplá deka a chipsy.

Nezaháňajte smútok čokoládou

Postrach číslo dva – Poznáme to všetci, zatiahnutá obloha, sychravé počasie a málo slnka nám často prinášajú melancholickú náladu. V týchto obdobiach mávame znateľne menej pocit šťastia než na jar či v lete. Človek so zlou náladou siahne na sladké a vysoko kalorické dobroty, ktoré mu zdanlivo pocit šťastia nahradia. (až kým sa nepostaví a váhu ).

Zabite nudu

Tretím postrachom je – nuda. Počasie nás neláka ísť von, naše aktivity sa čím ďalej tým viac sústreďujú do interiéru. A povedzme si pravdu, na gauči pred telkou je nám najpohodlnejšie. Koľko času denne tam strávite vy? Chladné počasie je výborný čas na objavovanie cvičení vo vašom meste. Zacvičte si čo vám najviac vyhovuje. Pokojné tempo jogy alebo energická zumba. Cvičenie vás nie len zahreje ale naštartuje váš metabolizmus, začnete cítiť viac energie a čo je najdôležitejšie, namiesto leňošenia doma a priberania budete chudnúť! Okrem toho sa stretnete  s novými ľuďmi a to je presne to čo aj u nás tvorí veľkú časť úspechu pri zhadzovaní kíl- príjemný kolektív, ktorý nekompromisne zabije pocit nudy.

Znížte teplotu v spálni

Snažíte sa ospravedlniť sami pred sebou tým, že tuk vás v zime aspoň zahreje? Nie je to celkom tak. Tuk nachádzajúci sa v našich „faldíkoch“ je z bieleho tukového tkaniva. To nezahrieva. Existuje však aj hnedé tukové tkanivo. To na rozdiel od bieleho obsahuje veľa mitochondrií (mikroskopických „zriadení“ buniek, ktoré používajú tuk a glukózu na výrobu energie a tepla pre život celého organizmu). Tento druh tuku majú hlavne bábätka a vekom sa vytráca. Vedci však zistili, že ho majú aj dospelí . Dokonca ho môžeme prebudiť k činnosti. Ako uvádza odborník na výživu, MUDr. Igor Bukovský, toto tkanivo  spaľuje tuk a glukózu najviac zo všetkých našich tkanív. „50 g hnedého tuku dokáže spáliť za deň až okolo 500 kalórií = 25 kilogramov tuku za rok“. Ako ho teda môžeme aktivovať? Znížte teplotu v miestnosti kde spíte. Japonskí vedci Sato, Kanikowska a Iwase zistili, že ak znížite teplotu vzduch pri spánku na 18°, hnedý tuk sa aktivuje a spaľuje energiu aby vás zahrial. Otužujte sa. Studená sprcha, saunovanie, ľadový kúpeľ a podobne stimulujú aktivitu hnedého tuku veľmi účinne.

Mám záujem o kurz chudnutia

Ak máte ďalšie otázky ohľadom chudnutia, kontaktujte ma a rada vám odpoviem. Som fitness  trénerka a odborníčka na vysokú nadváhu. Snažím sa ľuďom s vyššou nadváhou prinášať spôsoby chudnutia, ktoré sú prispôsobené ich možnostiam, ktoré nebolia a nevyžadujú hladovanie. Chudnúť sa dá aj príjemne a zdravo.

Zanechajte mi správu : http://www.fly-zone.sk/index.php/contacrs

Jana Opálenská 

 

________________________________________________________________________________________________________________________

 

Prečo po schudnutí tak často priberieme späť

                     Je veľa ľudí, ktorí sa ani nechcú pustiť do chudnutia kvôli predstave, že sa budú nejaký čas trápiť, hladovať, a potom, keď prejdú na starý spôsob života, znova priberú. A ich predstava je úplne správna. Dieta znamená odopierať si to, čo milujem, a nútiť sa jesť to, čo mi nechutí. A tento konflikt sa nedá dlho vydržať. Práve preto na schudnutie nie je dobrá dieta. Omnoho efektívnejšie je poznať potraviny, ktoré bežne konzumujeme. Naučiť sa, čo v tele spôsobujú a ako rýchlo sa dokážu zmetabolizovať čiže zmeniť sa na potrebnú energiu a nepotrebný tuk.  Potom je už veľmi jednoduché vybrať si, čo si dám na obed a čo si dám na večeru. Je to ako šoférovanie- nie je úplne najjednoduchšie sa to naučiť, a chvíľku to aj trvá, ale potom to už viete celý život.

                Ďalším veľkým problémom je boj s chuťami, či už na sladké, alebo v prípade mužov skôr na tučné jedlo. Pri odtučnovacej diete si tieto veci jednoducho odopriete a schudnete. Veď inak to ani nejde. Je ale omnoho výhodnejšie vedieť tieto chute ovládať a dostať organizmus do hormonálnej rovnováhy tak, aby takéto chute ani neprichádzali. A potom si môcť pochutnať a pomaškrtiť úplne bez problému.

                Najväčšou príčinou „jojo“ efektu je určite strata svalovej hmoty. Keď chudnete, chudnete rovnako z tuku aj zo svalovej hmoty.  Ak niekto chudne a myslí si, že stráca len tuk, je to obrovský omyl. Pri chudnutí strácate sval a tuk rovnocenne. Tu vlastne vzniká problém, keď hneď po ukončení diety zjete rovnaké množstvo potravín ako pred začatím diety, ale telo má menší obsah svalstva to znamená, že vie spracovať len menej prijatého jedla a ostatné už musí premeniť na tuk, lebo ho nemá kde použiť. Tomu sa dá zabrániť len tak, že počas chudnutia budete svalovú hmotu zároveň naberať.

                 Skvelá správa a skúsenosť z kurzov chudnutia je, že kvalitné nastavenie organizmu je tak silné, že aj pri krátkodobom porušení jedálničku a vynechaní zopár tréningov klienti nikdy nepribrali a niektorí počas toho dokonca chudli.

Pre viac info alebo prihlásenie sa na kurz chudnutia nás kontaktujte - klikni SEM

Viva (predtým a potom)

                 Som žena s problémom, aký majú tisícky žien v tomto meste. Pracujem v kancelárii, po celodennom stresujúcom dni prídu na rad rodinné povinnosti, domácnosť. Až potom si konečne  v kľude vychutnám prvé jedlo dňa a zostávam v „ležmej“ polohe zmorená od únavy. A potom jedného dňa vám to dôjde: Veď som stále unavená. Bolesti chrbta sa zdajú neznesiteľné. Nohy bolia každý deň. A ako to vyzerám, ťažko sa pozerať do zrkadla. Všade mi niečo  trčí, v žiadnom oblečení už nevyzerám dobre.  A poviete si: „Tak a dosť, takto to ďalej nepôjde, musím s tým niečo robiť“.   No a hneď  na druhý deň po tomto mojom výroku sa zjaví nadšená kamoška: „Počúvaj, natrafila som na  takýto kurz chudnutia, vyzerá veľmi  rozumne a zaujímavo,  mohli by sme to omrknúť?“  „Jasnééééé ideme,“ bola moja odpoveď, keďže sa sama neviem do ničoho dokopať. Tak sme sa prihlásili a šli. 

 

viva01

         

          Prvá hodina bola fajn.  Zábava. Na druhej sa vám už chce smiať aj plakať zároveň. Dozviete sa  o vašom vlastnom tele, čo ste doteraz netušili. Priznávam, že do ďalších asi  10-tich tréningov som sa musela nútiť a bolelo ma okrem uší snáď všetko, ale chodila som, nejako mi to dávalo zmysel. Musela som prejsť všetkými týmito pocitmi, aby som pochopila ľudí, ktorí pravidelne cvičia, prečo to robia...

            Kamoška sa na to vybodla ale ja som chodila ďalej, lebo kilečká, ale hlavne centimetre, šli pomaly dolu. Bolesti pominuli a - ajhľa vlastne veď už ani chrbát nebolí. Najlepšie to je vidno na oblečení, v obchodoch už hľadám aj o dve konfekčné čísla menšie veci, a aj z tých sú mi niektoré voľné. Najväčšiu radosť  mám z reakcií mojich známych:  „Čo sa ti deje, že tak chudneš?“ „Nejako dobre vyzeráš, čo je  s tebou?“  „ Ako to robíš? “. A že to teda ľudia vnímajú! A aj tí, o ktorých by som si myslela, že si ma vôbec nikdy  nevšimli.  Tak sa tréningy  stali pre mňa príjemnou súčasťou života.  Moje telo dokáže to, čomu by som ešte pred pár mesiacmi  neverila. A keď prišli  Vianoce a malá prestávka, tak som sa už nevedela dočkať prvého tréningu po sviatkoch. Toto keby mi niekto povedal pred tým, tak ho vysmejem. Presne tak isto, ako keby mi niekto pred tým povedal, že ma chce odfotiť  v akrobatickej póze.

           Tak toto som ja  Viva, ľahšia o 8 kg z čistého tuku, svaly sú viditeľné  a z pásu je  o 15 cm menej.  Až keď som to zažila na vlastnej koži, uvedomila som si, že v mojom prípade nešlo až tak o kilá, ako o vytvarovanie mojej postavy. A hlavne moja kondícia a stravovacie návyky sú úplne niekde inde.  Stále pokračujem,  idem si za svojim cieľom.  Za čas prispejem ďalšími  fotkami.

                             Potrebuješ schudnúť? Odporúčam ti Kurz chudnutia vo Fly Zone. Kurz obsahuje pravidelné merania biologických hodnôt (váha, svalovina, tuk, voda, kosti), vypracovanie osobného plánu na chudnutie, špeciálne tréningy pre ľudí s vyššou nadváhou.

                                                            Nový kurz začína 3.10.2016 a trá 3 mesiace

                                                                                 cena 50€/mesiac

Viac info na: 0905 851 545 alebo Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript. (napíšte nám a zistite koľko môžete schudnúť na tomto kurze)

viva02

  

viva03

 

             

viva1

 

 ____________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Prečo nevieme schudnúť?

 

         Ľudia sú obézni kvôli jedinej veci, kvôli  klamstvu. Preto, že si celý ten čas klamali, že to čo jedia im predsa až tak neubližuje. Keby ste sa spýtali takého človeka prečo je tučný, pravdepodobne by Vám odpovedal že nemá čas sa tým zaoberať, že mu to nevadí, že tuční ľudia sú veselí alebo, že je aspoň poriadny kus chlapa. A ešte sú tu klamstvá, keď klameme sami sebe. Už som to skúšal, mne sa to proste nepodarí. Byť obézny znamená byť unavený a chorý. Každý na tejto planéte chce byť zdravý a bodka!

7FDBE11AC2D6551A7F2090AF9E8BEC6B4A2FF5AF1365480399pimgpsh fullsize distr

Všetci vieme, že ak chceme schudnúť, musíme menej jesť a viac sa hýbať. Tak prečo toľko ľudí nevie schudnúť? Problém je v tom, že nevieme koľko a čoho. Malé bábätko presne vie, koľko má vypiť mlieka, presne vie, koľko sa má hýbať aj koľko spať. Všetci sme to vedeli, ale čo sa teda stalo? Pár krát (veľa krát) sme sa prejedli a stratili sme citlivosť  na hormóny, ktoré nám dávajú signály o sýtosti. Najväčším vinníkom, ktorý  nás dohnal k obezite, je cukor. Ten má na svedomí hormonálnu nerovnováhu inzulínu a leptínu. A keď je vo vašom tele hormonálna nerovnováha, nejaká disciplína a pevná vôľa  majú len takú silu, ako suchý list vo vetre. Cukor sa správa k našej pečeni a poškodzuje ju podobne ako alkohol. Ak jete priveľké množstvo cukru (hoci aj v podobe bieleho pečiva a sladkých cereálií),  hladina cukru v krvi prudko stúpne a následne prudko klesne- nastane hypoglykémia. Miernu hypoglykémiu už zažil každý z nás. Ako sa v takom stave môžeme cítiť? Unavene, máme nechuť niečo robiť, prichádza zívanie, ospalosť až závrate, slabosť, podlamovanie kolien, pocit zimy, strata sebakontroly a takzvaná „žravka“, kedy zjeme všetko na čo nám pohľad padne.

            Mám kamarátku Sibylu, ktorá by chcela schudnúť. Znížila príjem, začala sa viac hýbať. Dvakrát do týždňa chodí cvičiť Zumbu. Schudla 4 kilečká aj sa cíti trošku lepšie spevnila si ženským cvičením brušné svalstvo, jej nohy vyzerajú krajšie. Chudnutie sa však v istom bode zastavilo a už nie a nie zhodiť ďalšie kilo. Prečo? Preto že pri svojej sedavej práci chodí na obed do  jedálne s klasickou stravou (guláš, rezeň, vyprážaný syr). A aj keby jedla len tretinovú porciu, na raňajky chlieb alebo koláčik, jeden sladký jogurt a malinkú sladkosť denne, a večeru naozaj len ľahučkú, nemá šancu dostať sa do kalorického deficitu ani keby tie dve hodiny vo fitku robila šprint na bežeckom páse. Moja druhá kamarátka Šarlota sa vážne snaží. Našla si trénera. Stravuje sa zdravo, je veľa zeleniny, ryby, len zdravé tuky, celozrnný chlieb a žiadne sladkosti. Často necháva auto doma a ide do práce pešo. Pilates trikrát do týždňa. Máme tu kalorický deficit, takže by to malo fungovať. Ale prídu emócie, naštve ju manžel, lebo zrušil dovolenku, na ktorú sa už tešila a mala všetko pripravené, a tak si radšej zapne televízor a zbuchne vrecko chipsov. Alebo sa syn rozíde s frajerkou, a tak si s dobrou maminou objednajú pizzu, aby zahnali smútok.          

 Mojim kamoškám by ste asi poradili veľmi ľahko, kde robia chybu. V skutočnosti objaviť svoje vlastné prekážky už nebýva také ľahké.

Na to, aby sme zhodili 1 kg tuku, potrebujeme spáliť 7000 kcal (kalórií) za týždeň. To je celkom dosť. A je to dúfam jasne, že to nejde za deň.  Priemerný denný výdaj sa pohybuje niekde okolo 2000 kcal. Takže ak príjem znížime na všeobecne odporúčanú hodnotu okolo 1500 kcal. Potrebujeme spáliť ešte 500 kcal pohybom. To je asi 2 hodiny svižnej chôdze denne. A máme to! 1500 kcal ( príjem z potravy) – 2000 kcal (bežný denný výdaj) – 500 kcal (navýšený výdaj aktivitou) = -1000 kcal ( denný deficit). To je deficit 7000 kcal za týždeň.  Toto je rovnica pri ktorej funguje ozajstné chudnutie – jeden kg tuku za týždeň.

Samozrejme len vo veľmi hrubom odhade, pretože každý máme telesné parametre rozdielne. Toto znie pomerne ľahko a zrozumiteľne. Je to fajn, ak vám niekto napíše jedálniček, a dá dobré cviky na cvičenie. Teda určitý čas, kým to vydržíte. Takže držíte diétu a chudnete. Všetko sa zdá super. Ale ako dlho dokážete držať diétu? Ako dlho dokážete vydržať čokoľvek, čo nie je ľahké ? Poďme si trošku objasniť pravdu. Ak chcete naozaj schudnúť je treba vyriešiť viacero problémov. Tučné telo je ťažké, zvýšená záťaž je najmä na chrupavky, tie sa viac opotrebovávajú a vznikajú bolesti kĺbov. Veľkým bruchom je zaťažená chrbtica. Najťažšie to má srdce. Určite ste už niekde videli tukové tkanivo- je jedno či ľudské alebo zvieracie, máme ho rovnaký. Cievy tukového tkaniva sú tie najtenšie. Srdce musí pretlačiť krv do všetkých zakončení cievneho riečišťa a musí prekrviť všetok tuk. Tuk je Váš významný endokrinný orgán a srdce ho musí celý obhospodáriť tak, že musí navýšiť tlak.

Koľko máte tuku? Nie veľa? Určite? Najjednoduchšia rovnica ako vyzerá zdravý človek- Vaša výška v cm mínus 100 by mala byť vaša váha v kg. Kto chce vyzerať štíhlejšie môže pokojne ešte odrátať 10kg.

Tuk je najhorší na bruchu. Ten na stehnách a zadku je menej nebezpečný. Prečo? Pretože to, čo vidíte a viete nahmatať je len podkožný tuk, ale vo vnútri brucha je presne také isté množstvo vysterálneho tuku. Sú ním prerastené vaše vnútorné orgány srdce, pečeň, črevá... Výrazne sťažuje prácu cievam, znižuje priechodnosť krvi. Príznakmi obezity začínate zaťažovať svoj organizmus ak máte obvod pása nad 80cm (ženy) a nad 90cm (muži).

Takže ako ste na tom? Nepáči sa vám vaše telo? Hneváte sa na seba? Hlavne nezačnite hneď robiť revolúciu. Revolúcia je zásadná zmena, prechod k novému za použitia násilných prostriedkov. Ak ste obézny vaše telo je unavené a nepotrebuje ďalšie násilie. Každá diéta je konflikt. Vy chcete iné, a diéta káže iné. Konflikt a to platí vo všetkom, je stav, ktorý sa nedá dlhodobo vydržať. Jedna strana vždy padne- buď padne diéta alebo vy. Ako teda na to? Pozrime sa na to takto: Naše telo je omnoho geniálnejšie, ako všetka veda sveta. Neustále sa nás snaží zachraňovať, obnovovať poškodené tkanivá, vyrovnávať hladiny hormónov. Každé tri týždne vyprodukuje toľko buniek, koľko je potrebné na kožu celého ľudského tela. Každých päť dní sa obnoví vnútorná vrstva žalúdka (zničená pôsobením kyselín), za päťdesiat týždňov sa obnoví pečeň. A ak dokáže takéto kúsky myslíte, že by nedokázalo spáliť tuk? Predstavte si takého tučného, ale veľmi tučného človeka, čo sa vkuse prejedá. Ročne priberie 6 – 7 kg, nie 50kg. Vidíte, ako sa nás naše telo snaží ochrániť? A pri tom schudnúť 50kg za rok kľudne dokáže.

Ešte stále sa na svoje telo hneváte? Máme ten najgeniálnejší stroj na svete so schopnosťou uzdravovať sa. Treba len nastaviť tento motor na chudnutie. Stále nedávam presný návod ako to urobiť. To preto, že návodov a informácií  je všade veľa, všade kam sa pozriete. Všetky informácie, ktoré potrebujete, sú ľahko dostupné. Treba si len rozumne vybrať podľa toho kto ich ponúka. Či je to odborník alebo len šikovný predajca zázrakov (pozor- často býva prezlečený za odborníka). Tu vám pomôže len zdravý rozum zistiť, kto vám chce skutočne pomôcť a kto na vás chce len zarobiť predajom “zázračných“ produktov. V prvom rade treba zistiť pravdivé príčiny svojej nadváhy, aby ste vedeli čo treba odstrániť. Treba prestať jesť to čo vám ubližuje. Je kopec potravín, ktoré vám môžu pomáhať k chudnutiu. A mám na mysli naozajstné jedlo nie tabletkové, kvapôčkové a práškové „zázraky“. Ďalej nájsť spôsob pohybu, ktorý dokážete zvládať dlhodobo. Môžete to zvládnuť sami ak si naštudujete hodnoty potravín, nastavíte si príjem a výdaj a dokážete sa namotivovať na pravidelné primerané tréningy. Lepšie je nájsť si trénera so skúsenosťami, ktorý sa vám bude venovať tak, ako to budete potrebovať. A úplne najlepšie je pridať sa ku skupine ľudí s rovnakým cieľom, kde vás pri tréningoch čaká veľa zábavy. A hlavne veľa podpory.

A prečo toto vlastne píšem? Pretože to viem. Každý dôverne pozná to, čím si prešiel. Tí, čo ma poznajú, vedia, že o zárobok mi až tak nejde, väčšiu vášeň mi prináša uskutočňovať svoj zámer a zárobok sa už nejako dostaví alebo nedostaví J . Viem, že chudnutie je zložitý proces v ľudskom tele a hlavne je plný emócií. Naučiť a nastaviť naň svoje telo nejde za týždeň. Je treba zvládnuť veľa rozhodnutí, úloh, zvyknúť si na nové veci. Ale mám pre vás dobrú správu- už počas tohto procesu výrazne chudnete!

Ešte na záver- “chudnutie nie je ľahké“. Naučiť sa riadiť auto alebo písať bolo ľahké? Na začiatku to predsa bolo pre každého veľmi zložité, ale keď ste sa to postupne naučili (tiež to nikto nedal za týždeň) dokážete to vykonávať automaticky a s ľahkosťou. Ten istý princíp platí aj pri chudnutí. Porozumieť, ako to funguje, je dôležité. Inak budete do smrti len držať diéty alebo priberať.

Pridajte sa do skupiny chudnúcich vo Fly Zone a uvidíte „ako sa to dá“. Veľmi sa na vás tešíme. Ak chcete získať viac informácií o kurze chudnutia, napíšte nám Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.