Prečo na jeseň a v zime priberáme viac?

    Nedávno som si vo fitku vypočula  jeden rozhovor. Ženy sa sťažovali na to, že s jeseňou a chladnejším počasím, im chudnutie robí oveľa väčšie problémy. Máte aj vy v tomto období chuť na vysoko kalorické jedlá? Priberáte viac? Nájdite dôvod prečo  sa to deje práve v období jesene a zimy. U každého môže byť  ten dôvod iný. Ak zistíte čo je tým vašim spúšťačom priberania, môžete sa ho ľahko zbaviť. Tu je zopár dobrých rád.

Rozhýbte sa

Vaše chute môžu byť spôsobené pocitom chladu, ktorý sa jedlom snažíte zahnať. Nájdite iné možnosti ako jedlo a deku. Rozhýbte sa! Bežné aktivity ako prechádzka do obchodu namiesto jazdy vo vyhriatom aute, vyšliapanie schodov namiesto použitia výťahu či trochu dynamickejšie domáce upratovanie vášmu metabolizmu pomôžu viac ako teplá deka a chipsy.

Nezaháňajte smútok čokoládou

Postrach číslo dva – Poznáme to všetci, zatiahnutá obloha, sychravé počasie a málo slnka nám často prinášajú melancholickú náladu. V týchto obdobiach mávame znateľne menej pocit šťastia než na jar či v lete. Človek so zlou náladou siahne na sladké a vysoko kalorické dobroty, ktoré mu zdanlivo pocit šťastia nahradia. (až kým sa nepostaví a váhu ).

Zabite nudu

Tretím postrachom je – nuda. Počasie nás neláka ísť von, naše aktivity sa čím ďalej tým viac sústreďujú do interiéru. A povedzme si pravdu, na gauči pred telkou je nám najpohodlnejšie. Koľko času denne tam strávite vy? Chladné počasie je výborný čas na objavovanie cvičení vo vašom meste. Zacvičte si čo vám najviac vyhovuje. Pokojné tempo jogy alebo energická zumba. Cvičenie vás nie len zahreje ale naštartuje váš metabolizmus, začnete cítiť viac energie a čo je najdôležitejšie, namiesto leňošenia doma a priberania budete chudnúť! Okrem toho sa stretnete  s novými ľuďmi a to je presne to čo aj u nás tvorí veľkú časť úspechu pri zhadzovaní kíl- príjemný kolektív, ktorý nekompromisne zabije pocit nudy.

Znížte teplotu v spálni

Snažíte sa ospravedlniť sami pred sebou tým, že tuk vás v zime aspoň zahreje? Nie je to celkom tak. Tuk nachádzajúci sa v našich „faldíkoch“ je z bieleho tukového tkaniva. To nezahrieva. Existuje však aj hnedé tukové tkanivo. To na rozdiel od bieleho obsahuje veľa mitochondrií (mikroskopických „zriadení“ buniek, ktoré používajú tuk a glukózu na výrobu energie a tepla pre život celého organizmu). Tento druh tuku majú hlavne bábätka a vekom sa vytráca. Vedci však zistili, že ho majú aj dospelí . Dokonca ho môžeme prebudiť k činnosti. Ako uvádza odborník na výživu, MUDr. Igor Bukovský, toto tkanivo  spaľuje tuk a glukózu najviac zo všetkých našich tkanív. „50 g hnedého tuku dokáže spáliť za deň až okolo 500 kalórií = 25 kilogramov tuku za rok“. Ako ho teda môžeme aktivovať? Znížte teplotu v miestnosti kde spíte. Japonskí vedci Sato, Kanikowska a Iwase zistili, že ak znížite teplotu vzduch pri spánku na 18°, hnedý tuk sa aktivuje a spaľuje energiu aby vás zahrial. Otužujte sa. Studená sprcha, saunovanie, ľadový kúpeľ a podobne stimulujú aktivitu hnedého tuku veľmi účinne.

Mám záujem o kurz chudnutia

Ak máte ďalšie otázky ohľadom chudnutia, kontaktujte ma a rada vám odpoviem. Som fitness  trénerka a odborníčka na vysokú nadváhu. Snažím sa ľuďom s vyššou nadváhou prinášať spôsoby chudnutia, ktoré sú prispôsobené ich možnostiam, ktoré nebolia a nevyžadujú hladovanie. Chudnúť sa dá aj príjemne a zdravo.

Zanechajte mi správu : http://www.fly-zone.sk/index.php/contacrs

Jana Opálenská 

 

________________________________________________________________________________________________________________________